četrtek, 26. september 2024

EVROPSKA NOČ RAZISKOVALCEV IN RAZISKOVALK - KOMUNICIRANJE V ZNANOSTI

Vsak zadnji petek v septembru je Evropska komisija preko MSCA instrumenta za Evropsko noč raziskovalcev posvetila komuniciranju v znanosti. 

⏳Jutri, 27. septembra 2024 bomo lahko v različnih krajih Slovenije v okviru projektov Evropske noči raziskovalcev Univerze v Ljubljani in Univerze v Mariboru začutili utrip znanstvenega raziskovanja v Sloveniji. 




Komuniciranje v znanosti je postalo sestavni del raziskovalne dejavnosti, zlasti v projektih Obzorja Evropa. Komuniciranje ni več samo promocijska dejavnost za populariziranje znanosti temveč vse bolj posega v vsebino raziskovalnega dela. 

O spremenjeni naravi komuniciranja v znanosti je bilo v tem letu objavljenih kar nekaj priporočil in navodil. Nekatera od njih navajamo spodaj: 

👉 Komuniciranje znanosti v Sloveniji 

👉 Integrating More and Better Science Communication in Research Programmes

👉 Komuniciranje o raziskovalnem projektu z družbenimi mediji 

👉 Priprava komunikacijskega načrta za raziskovalne projekte v Obzorju Evropa 



V nadaljevanju tega besedila vam bomo posredovali nekaj ugotovitev o komuniciranju v znanosti iz evalvacijskih ocen predlogov projektov na razpisih MSCA za podoktorske štipendije in mreže doktorskega študija. 

Vsi prijavitelji MSCA projektov morajo pri kriteriju vpliv (Impact) opisati predviden komunikacijski načrt.
 
KOMUNIKACIJSKI NAČRT PRI MSCA PODOKTORSKIH ŠTIPENDIJAH - MSCA PF  

Na razpisu MSCA PF 2022 je bil opis komuniciranja na drugem mestu med negativnimi evalvacijskimi ocenami. Med slovenskimi prijavitelji je bil komunikacijski načrt četrti najslabše ocenjeni pod-kriterij v okviru kriterija za vpliv.  



Komunikacijski načrt mora vsebovati dovolj informacij o vsebini in sporočilih, namenjenih različnim skupinam, ter opredeliti število komunikacijskih dogodkov. Poleg tega je iz evalvacijskih komentarjev razvidno, da bi moral načrt bolje opisati  analizo pričakovanih učinkov komunikacijskih dejavnosti in navajati različne kanale, vključno z družabnimi mediji, da bi informacije hitro dosegle najširše občinstvo. Recenzenti so pričakovali, da bo načrt zagotovil sodelovanje raziskovalcev z različnimi občinstvi prek ustreznih mehanizmov ter pojasnil, kako in zakaj bodo vzpostavili sodelovanje, ki bo vplivalo na realizacijo raziskovalnih in izobraževalnih ciljev. 

KOMUNIKACIJSKI NAČRT PRI MSCA MREŽAH DOKTORSKEGA ŠTUDIJA - MSCA DN 

Na razpisu MSCA DN 2022 je bil opis komuniciranja na prvem mestu med negativnimi evalvacijskimi ocenami.   



Komunikacijski načrt mora biti raznolik, bogat, učinkovit in vpliven. Opredeliti mora vse ustrezne ciljne skupine in doseči širok spekter različnih javnosti, tako na nacionalni kot na mednarodni ravni, vključno s splošno javnostjo, znanstveno skupnostjo, nosilci odločanja in drugimi ustreznimi akterji. Načrt mora vključevati konkretne dejavnosti za vsako od ciljnih skupin in ga mora izvajati celotna mreža institucij, s poudarkom na doktorskih kandidatih. Informacije za vsako načrtovano aktivnost morajo vključevati časovni okvir, število doktorskih kandidatov, ki bodo sodelovali, in kazalnike uspeha/učinkovitosti. Poleg tega mora načrt vsebovati tudi načine posredovanja  zapletenih informacij  javnosti na izčrpen in preprost način. Komunikacijski kanali morajo biti raznoliki in lahko vključujejo publikacije, konference v celotni mreži, spletno stran, spletne medije, glasila, javne pogovore, sporočila za javnost, šolske sejme itd.

Zgornja opisa komuniciranja v znanosti na primeru MSCA PF in DN kažeta na pomembnost natančne opredelitve komunikacijskega načrta in sodelovanja z različnimi ne-znanstvenimi javnostmi pri znanstvenem raziskovanju. 





Ni komentarjev:

Objavite komentar